JO12

Uitslag 3-9-22 HMSH O.12 1 – SVZuidwestDH O12 1 3-3

SVZuidwestDH O.12 Krijgt Te Weinig

We mogen weer! Zaterdagochtend, dit keer heel vroeg terwijl de zon in een heldere hemel opkwam. We zouden om 08:00 uur verzamelen op het veld om de warming-up door onze aanvoerder Amine te laten leiden. Helaas bleek het tijdstip te vroeg en hadden we enkele laatkomers om verschillende redenen.

We begonnen met Adam Ziani op doel. Ja vader Abdelkarim, goeie keeper he! Ayoub, Keyane en Yunus in de verdediging. Hamza en Amine centraal als een tandem op het middenveld en Zuhair samen met Mohammed Amine in de voorhoede. De opstelling was als een blok zonder aanvallende buitenspelers. Nadruk werd gelegd op individuele kwaliteit en werklust van onder andere Zuhair.

De eerste klasse waarin we spelen is een bijzonder hoog niveau. En sinds enkele jaren dat onze jongens samen spelen promoveren ze elke keer naar hogere klassen. Nu zitten we tegen de hoofdklasse aan.

We begonnen scherp aan de wedstrijd. Ayoub moest zoals vaker even wakker worden, Younes compenseerde heel goed door heel scherp en hard te verdedigen en Keyane is een stabiele factor. Amine is Amine. Onze voetballer. Heerlijke voetballer die niet te lui is om keihard te werken en achterin altijd helpt. Hamza heeft heel veel meters gemaakt en heeft heel veel opgeruimd op het middenveld zodat Amine gerust aan de bal kon spelen. Zuhair kan je altijd het veld in sturen en stelt wat betreft werklust nooit teleur. Mohammed Amine speelde pas z’n tweede keer door de vakanties en werk van vader. Mimi is een passievolle lieve jongen die hard werkt en te vaak zichzelf de schuld geeft van niks. En dan heb je onze tweeling neefjes Zakaria en Ismail. Gezelligere en beleefdere kindjes ga je niet vinden. Ismail wil de ene keer verdedigen, dan wil hij in de aanval en vooral samen met Zaki spelen. Zaki is onze verstandige vriend die altijd z’n best doet. Jayden was vandaag helaas afwezig vanwege een voetblessure tijdens gym. Jayden is onze nuchter keeper die ook graag voetbalt en niet stopt met rennen tot ie geen adem heeft. Jayden is weer een tweelingvriend van Zuhair.

Dat zijn onze spelers en zij samen vormen wat mij betreft misschien niet her beste team, maar echt wel het leukste gezelschap. De ouders die elke wedstrijd komen en de ouders die vanwege werk of andere privé reden niet altijd maar regelmatig komen maken dit team compleet waardoor dit team een stabiel team is.

Ik hoor u denken: en nu de wedstrijd. Ja de wedstrijd; het is 3-3 geworden en we kregen te weinig. HMSH had een team dat in de breedte niet heel sterk was. Wij waren van begin af aan de bovenliggende partij. Achter spelen Ayoub en Keyane altijd stabiel en hebben het wel in orde. Younes was onze derde verdediger. Younes speelde een heel goede wedstrijd en van zijn kant kwam geen gevaar. Hij viel zelfs aan en was soms ook gevaarlijk.

De achterhoede pakt de bal af en levert deze in bij Amine of aan een ander op het middenveld. Die opdracht werd vaak goed uitgevoerd. Amine was heel gevaarlijk en heet talloze mooie solo acties gemaakt dat zelfs mensen aan de kant Messi riepen. Amine heeft meerder keren Zakaria, Mohammed Amin en Hamza alleen voor het doel gezet van de tegenstander. Dat moet beter, de afronding dan. Als je 1op 1 met de keeper bent, moet je scoren.

In een heel leuke wedstrijd waarin het op en neer ging scoorden wij de 0-1. Dat gaf ons een boost van vertrouwen en niet lang daarna kwam de 0-2. Het eerste kwart speelden we beter en de jongens herhaalde de fouten die ze maakten en we als verbeterpunt meegaven niet in de kwarten daarna, dat is positief.

HMSH maakte een doelpunt dat van ver en hoog werd geschoten waardoor Adam door de zon de bal niet zag, 1-2 . Kort daarna schoot HMSH een niet te moeilijke bal die  Adam verkeerd inschatte en in het doel belandde 2-2.

Na elk tegendoelpunt begonnen we opnieuw. Nu ook. De aanvalsgolven van onze jongens waren niet te stoppen. Ze wisten niet wat ze met Amine moesten doen, Zuhair, Zakaria en Ismail werkten de longen uit het lijf en Hamza en Mohammed leverde daarbij de nodige creatieve ondersteuning terwijl achterin de boel op slot was.

Dat resulteerde dan ook tot een 2-3 voor ons team. En nu zou de wedstrijd op slot gegooid worden zodat we met winst naar onze club zouden gaan. Helaas zag de scheidsrechter een duidelijke uitbal die voor ons was als een uitbal voor HMSH. Onze jongens stonden niet goed klaar en uit die uitbal scoorde HMSH. Ondanks protest van de ouders en trainer wilde de scheidsrechter de fout niet herstellen. Helaas maar wel vervelend voor onze jongens. De scheidsrechter heeft een goede wedstrijd gefloten en hij kan ook niet alles zien. Een leermoment voor ons: blijf altijd scherp.

Jongens: als ouders zijn wij super trots op jullie. Goed gespeeld, sportief gespeeld en goed gedragen. Kom op de dinsdag en donderdag trainen. Let op dat je scheendekkers draagt.

Leiding 012

Kan een afbeelding zijn van 9 mensen, staande mensen en buitenshuis